Eten & Drinken

Het is erg belangrijk om tijdens de wandeltochten voldoende aandacht te besteden aan uw eet- en drinkpatroon. De tochten zijn volledig verzorgd; de lopers krijgen onderweg dan ook ruim voldoende en zeer gevarieerd te eten en te drinken uitgereikt op de diverse posten die men onderweg tegenkomt. Op alle posten wordt ook bouillon uitgedeeld. Deze biedt naast vocht ook een aanvulling op uw zouten, die u tijdens de mars veel uitzweet. Tijdig hiermee beginnen is van groot belang.

Zorg voor een royale vochtopname, drink dus al voordat het dorstgevoel aanwezig is. Gebruik bij voorkeur water, thee of isotone sportdranken (dorstlessers) en géén zoete dranken of koolzuurhoudende (fris)dranken. Drink geen alcohol. Gevaren van te weinig drinken zijn de volgende:

  • Het verslechtert uw prestatie
  • Het verhoogt het risico op overhitting
  • Het vergroot de kans op flauwvallen
  • Het kan leiden tot veranderingen in zoutconcentratie in het bloed waardoor er hartritmestoornissen kunnen optreden

Overdrijf uw drinkpatroon echter niet. Te veel drinken kan namelijk leiden tot gevaarlijke verdunning van het bloed. Hierdoor kan de wandelaar hersenoedeem (zwelling van de hersenen) ontwikkelen en zelfs overlijden.

Gebruik enkele uren voor de mars een voeding met veel koolhydraten (spaghetti of macaroni) en weinig vet. Tijdens de tocht kunt u gebruik maken van de voedingsmiddelen die de organisatie aanbiedt.

Kom ons helpen

Vele handen maken licht werk. Dit geldt natuurlijk ook voor de organisatie van de Kennedymars. Vandaar dat we graag een beroep doen op eenieder die hun steentje wil bijdragen. Check de mogelijkheden en deel mee in het gevoel van trots dat wij als vrijwilliger graag met jullie delen!

Meer informatie:

JOEK Lid Vrijwilliger

Sponsoren